NZ North Island & AUS

25 maart 2017 - Sydney, Australië

In een verdrietige gemoedstoestand zit ik op een bankje in Sydney Airport te wachten tot ik kan boarden. Zo, dat is een dramatische zin. Maar wel de realiteit, ik wil zooo niet naar huis! De tijd in Australië is veel te snel gegaan. Maar we waren gebleven bij het noordereiland van Nieuw-Zeeland. Het hoogtepunt van de week daar was de Tongariro Crossing. Een 20km lange wandeling door en tussen vulkanen en meren door. We hebben er, inclusief pauzes, ruim 7 uur over gedaan en het was een hele mooie ervaring. De eerste helft was het zwaarst want dat was steil de vulkaan op. Eenmaal boven had je een fantastisch uitzicht over de Red Crater en felblauw/groene meren. De tweede helft was tussen de meren door en daarna bergafwaarts. Gevoelswaardig duurde het lang voordat we weer bij de parkeerplaats (het einde) en alles begon steeds meer pijn te doen maar we zaten erg voldaan weer in de auto. Uiteindelijk viel de wandeling me mee, uiteraard was het zwaar en had ik veel spierpijn de dagen daarna maar eigenlijk heb ik alleen maar genoten van het prachtige landschap, de frisse lucht en energie.
Later die week zijn we een paar dagen in Coromandel geweest waar we mooie stranden hebben bezocht, o.a. Cathedral Cove, een grot/tunnel met mooie strandjes aan weerszijden en helderblauw water. De laatste nacht voor vertrek naar Australië hebben we bij de neef van Lotte in Auckland geslapen, laatste wasjes gedaan voor onze laatste trip.
We kwamen 's avonds aan in Cairns en zijn de volgende dag meteen naar het Great Barrier Reef gegaan met een boot. We hebben daar op 2 plekken gesnorkeld, het was zo mooi! Koraal en vissen in alle kleuren, we hebben ook een schildpad en een pijlstaartrog gezien. En nemo! Heel speciaal. Daarna zijn we met de bus naar Airlie beach gegaan waar we 1 dag zijn verbleven en daarna vertrokken we vanaf daar met een catamaran naar de Whitsunday Islands voor 2 dagen. We hebben hier Whitehavenbeach bezocht, een van de mooiste stranden ter wereld. Het zand is superwit en superzacht en het water turquoise. Ook hebben we op 2 plekken gesnorkeld. Weer terug in Airlie Beach hadden we een nachtbus naar Rainbow Beach, waar onze 3 daagse trip naar Fraser Island zou vertrekken. Met deze trip reden we met een groep in 4 jeeps over het eiland. Over het strand, door het bos en we bezochten verschillende leuke plekjes op het eiland. We sliepen in een kamp in 2 persoons tentjes. De groep was heel leuk en het was een toffe ervaring. Terug van Fraser gingen we naar Noosa. Hier hebben we 3 daagjes even bijgekomen en rustig aan gedaan, moe van de 2 trips achter elkaar. Met weer nieuwe energie naar Byron Bay gegaan. Een schattig surf/hippiestadje. Helaas hadden we hier maar 1 dag... Daarna de bus naar Port Macquarie, waar we Rhett (jongen die ik ontmoet had in Zuid-Afrika) op gingen zoeken. Was zo leuk om hem weer te zien! Hij heeft ons het stadje een beetje laten zien en we hebben een chille dag gehad. Helaas konden we ook hier maar 1 dag blijven, zo jammer... Onze laatste busrit was die naar Sydney, waar we gisterochtend aan kwamen. We hebben het Opera House en Harbor Bridge gezien, en een paar leuke wijkjes. We hadden maar 1.5 dag dus veel meer konden we niet zien. Lotte haar vlucht was eerder dus die was al eerder vertrokken naar het vliegveld vanmiddag. Ik, nu alleen en sad, besloot als laatste wanhoopsactie de airline te bellen om te kijken hoeveel het zou kosten om mijn vlucht de verplaatsen. Helaas was dit bedrag groter dan dat de ticket zelf gekost heeft dus vandaar dat ik hier dan toch zit. Een 15 uurs vlucht naar Abu Dhabi en daarna nog een 7.5 uurs vlucht naar Amsterdam. Pfoeh, ben blij als ik dat straks achter de rug heb.
Zie jullie in Nederland! X

1. Omi:
    25 maart 2017
    Wat weer een prachtig verhaal Sanne , jammer dat het de laatste is voor ons tenminste. Wij vinden het fijn dat je morgen weer thuis komt.We hopen je gauw weer te zien. Maar we begrijpen best dat het voor jou hier weer wennen is. Een goeie reis gewenst en tot gauw. Liefs en knuf Opi en Omi xxxxxxx